Het college keurt de agenda en de notulen van de vergadering van het college van burgemeester en schepenen van 22 november 2021 goed en geeft opdracht om deze documenten voor de raadsleden te publiceren op het digitale loket.
De dienst communicatie-secretariaat krijgt de opdracht om de gemeenteraad samen te roepen om 20.00 uur op 14 december 2021 in jeugdservicecentrum Fuego.
Kennis te nemen van de notulen van de kerkraad van Sint-Gertrudis (dd. 07/11/2021)
Opdracht te geven aan dienst financiën om het bedrag zoals vermeld op de voorschotfactuur over te maken op de bankrekening van Sint-Gertrudis.
Kennis te nemen van het budget 2022 van Sint-Donatus Dorne.
Kerkfabriek Sint-Donatus Opoeteren-Dorne te verzoeken om in overleg te gaan met Stad Maaseik om een oplossing te vinden voor het negatieve investeringsoverschot.
De aanpassing van het meerjarenplan voor het gedeelte van Stad Maaseik vast te stellen. In deze meerjarenplanaanpassing worden zowel de kredieten van 2021 aangepast alsook de kredieten van 2022 vastgesteld.
Het deel van het aangepaste meerjarenplan van het OCMW zoals vastgesteld door de raad van maatschappelijk welzijn van 14 december 2021 goed te keuren. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel geacht definitief vastgesteld te zijn.
De aanpassing van het meerjarenplan van het AGBM, zoals vastgesteld op de raad van bestuur van het AGBM van 14 december 2021, goed te keuren. In deze meerjarenplanaanpassing worden zowel de kredieten van 2021 aangepast alsook de kredieten van 2022 vastgesteld.
De lijst van toegestane nominatieve subsidies in budgetjaar 2022 (toegevoegd als bijlage) goed te keuren. Deze mogen uitbetaald worden in de loop van het jaar 2022.
Wat betreft de subsidies aan de diverse kerkfabrieken is de subsidie van 300.000 een maximaal bedrag zoals afgesproken in de afsprakennota tussen de stad en het Centraal Kerkbestuur. De individuele subsidieaanvragen zullen nog apart ter goedkeuring worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Dit laatste geldt ook voor de subsidieaanvragen van culturele verenigingen zoals opgenomen in deze lijst.
De aanpassing van het meerjarenplan van het AGBI, zoals vastgesteld op de raad van bestuur van het AGBI van 14 december 2021, goed te keuren. In deze meerjarenplanaanpassing worden zowel de kredieten van 2021 aangepast alsook de kredieten van 2022 vastgesteld.
Het college gaat akkoord met de betaling van 2.315,58 euro aan de Koninklijke Schutterij St. Sebastiaan Dorne, zijnde het verschil tussen de specifieke vergoeding van 8.000 euro, waarop de vereniging recht heeft conform de toepassing van het subsidiereglement van 30 november 2021 over de ondersteuning van lokale verenigingen naar aanleiding van het noodfonds Covid-19 en het addendum van 31 mei 2021, en het bedrag van 5.684,42 euro dat al is uitbetaald conform de collegebeslissing van 16 augustus 2021.
Er wordt een nominatieve toelage toegekend, te betalen met de middelen uit het Noodfonds Covid-19, aan de volgende, door Stad Maaseik erkende, sportverenigingen:
Goedkeuring te verlenen aan:
Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan:
De bepalingen van Deel 2 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, meer bepaald deze inzake de melding en bekendmaking, zijn op dit besluit van toepassing.
De overeenkomst tussen de besturen van Maaseik en Bree, met betrekking tot de afrekeningen, zowel voor het verleden als voor de toekomst, met betrekking tot de inkomsten en uitgaven inzake de pensioenlasten van voormalig ziekenhuispersoneel wordt goedgekeurd.
Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan:
De bepalingen van Deel 2 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, meer bepaald deze inzake de melding en bekendmaking, zijn op dit besluit van toepassing.
Het bestek met nr. 2021/096 en de raming voor de opdracht “Emailsecurity Ironport. Verlenging licenties 2022-2024”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 20.049,00 excl. btw of € 24.259,29 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht komt tot stand bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).
Stad Maaseik wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW en AGBI (Autonoom Gemeentebedrijf Infrastructuur) bij de gunning van de opdracht op te treden.
In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.
Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde):
- Orange Cyberdefence, Uiilenbaan 80 te 2160 Wommelgem;
- Eurosys Bussiness Center NV., Centrum Zuid 1527A te 3530 Houthalen;
- Realdolmen NV, A. Vaucampslaan 42 te 1654 Huizingen;
- APPSYS ICT GROUP BVBA, Grote Baan 19, Bus 1 te 3530 Houthalen-Helchteren.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in:
Stad: 2021/6150300/02/0119/20
OCMW: 2021/6150300/02/0119/20
2021/6150300/03/0953/20
AGBI: 2021/6150300/02/0119/20.
.
Afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan de Aankoopdienst.
Het bestek met nr. 2021/080 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst bureaustoelen”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 47.730,00 excl. btw of € 57.753,30 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Stad Maaseik wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW en AGBI (Autonoom Gemeentebedrijf Infrastructuur) bij de gunning van de opdracht op te treden.
In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.
Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Kinnarps NV, Heide 15 te 1780 Wemmel;
- Insight Office, Zeilstraat 13 te 3500 Hasselt;
- Pami NV, Industrielaan 20 te 3900 Overpelt;
- Alpa Limburg BV, Rapaëlweg 29 te NL-6114 BX Susteren;
- Belisia interior concepts, Stationlaan 33-35 te 3740 Bilzen;
- Dols, Dr Nolenslaan 112 te NL-6136 GV Sittart.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de budgetsleutel 2400000/02/0119/90 voor stad en 2400000/02/0119/90 OCMW en in 2450000/02/0119/90 voor het AGBI
Het bestek met nr. 2021/075 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst schoonloopmatten en vloerwissers met was- en wisselservice”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 40.533,28 excl. btw of € 49.045,27 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Stad Maaseik wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW en AGBI (Autonoom Gemeentebedrijf Infrastructuur) bij de gunning van de opdracht op te treden.
In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.
Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- CWS-BOCO BELUX NV, Berchemstadionstraat 78 te 2600 Berchem(Antw);
- MIREILLE NV, Pastoor Paquaylaan 186 te 3550 Heusden-Zolder;
- Mewa Servibel NV, Motstraat 54 te 2800 Mechelen;
- WASSERIJ-IDEALE NV, Kapelsesteenweg 519 te 2180 Antwerpen (Ekeren).
De uitgave voor deze opdracht voorzien is in :
-exploitatiebudget op de budgetsletels 616060619/02/0119/90, 6103010/03/0740/20 en 6103010/03/0740/10 van AGBI
-exploitatiebudget 6103010/03/0953/20 van OCMW
-exploitatiebudget 6103010/03/0703, 6103010/03/0820 en 61603010/02/0119/90 en 6103010/03/0752/10 van Stad.
Het bestek met nr. 2021/097 en de raming voor de opdracht “Bestrijding Amerikaanse vogelkers in het gemeentebos Dornerheide ”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 9.937,50 excl. btw of € 12.024,38 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht komt tot stand bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).
Het college gaat akkoord met de vacantverklaring van de functie van deeltijds (19u./38u.) contractueel dossierbeheerder lokale economie (C1-C3) met aanleg van een wervingsreserve.
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van dossierbeheerder lokale economie:
- in het Belang van Limburg;
- op de website van de stad Maaseik;
- op de website van de VDAB;
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van dossierbeheerder lokale economie als volgt samen:
- Mevrouw Fien Symons, deskundige lokale economie, stad Bree;
- Mevrouw Nicole Brebels, deskundige lokale economie, gemeente Peer;
- Mevrouw Alexandra Papazouglakis, deskundige lokale economie, stad Maaseik;
- Een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van dossierbeheerder lokale economie als volgt vast:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijke proef (100 punten) en een mondelinge proef (100 punten);
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen;
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van dossierbeheerder lokale economie op 2 jaar.
Het college gaat akkoord met de vacantverklaring van de functie van voltijds contractueel deskundige omgeving (B1-B3) met aanleg van een wervingsreserve.
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van deskundige omgeving:
- in het Belang van Limburg;
- op de website van de stad Maaseik;
- op de website van de VDAB;
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van deskundige omgeving als volgt samen:
- De heer Tom BRUSTEN, stedenbouwkundige en omgevingsambtenaar, stad Bree;
- De heer Peter DE LA HAYE, afdelingshoofd stedelijke ontwikkeling, stad Dilsen-Stokkem;
- Mevrouw Jessica JANSSENS, deskundige omgeving, stad Maaseik;
- Een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van deskundige omgeving als volgt vast:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijke proef (100 punten) en een mondelinge proef (100 punten);
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen;
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van deskundige omgeving op 2 jaar.
Het college gaat akkoord met de vacantverklaring van de functie van voltijds contractueel architect (A1a-A3a) met aanleg van een wervingsreserve.
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van architect:
- in het Belang van Limburg;
- op de website van de stad Maaseik;
- op de website van de VDAB;
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van architect als volgt samen:
- Veerle Venken, wnd. diensthoofd omgeving Stad Maaseik
- Elke Rutten, architect gemeente Kinrooi
- Barend Christmas, gemeente Maasmechelen
- Een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van architect als volgt vast:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijke proef (100 punten), een mondelinge proef (100 punten) en een psychotechnische proef;
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen en een gunstige beoordeling m.b.t. de psychotechnische proef krijgen;
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van architect op 2 jaar.
Het college verklaart de functie van voltijds statutair diensthoofd infrastructuur en patrimonium (A4a-A4b) vacant met aanleg van een werfreserve.
Het college gaat akkoord om voor de functie van diensthoofd infrastructuur en patrimonium af te wijken van de bijzondere kwalificatievereisten voor een functie op A-niveau en stelt de bijzondere kwalificatievereisten als volgt vast:
- Functiebericht masterdiploma of algemeen masterdiploma met 4 jaar relevante ervaring;
of
- Functiebericht bachelordiploma of algemeen bachelordiploma met minimum 8 jaar relevante beroepservaring.
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van diensthoofd infrastructuur en patrimonium:
- op de website van de stad Maaseik;
- op de website van de VDAB;
- in Het Belang van Limburg;
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van diensthoofd infrastructuur en patrimonium als volgt samen:
- Mevrouw Barbara STRAUVEN, directeur technisch uitvoerende diensten, stad Genk;
- De heer Wim BOSMANS, waarnemend technisch directeur, stad Tongeren;
- De heer Jo DECKERS, beleidscoördinator leefomgeving, gemeente Houthalen-Helchteren;
- Mevrouw Maike STIENERS, algemeen directeur, stad Maaseik;
- Een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van diensthoofd infrastructuur en patrimonium als volgt samen:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijk proef (100 punten), een mondelinge proef (100 punten) en een psychotechnische proef;
- Slagen voor een niveau- of capaciteitstest voor kandidaten met een bachelordiploma;
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef, 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen en een gunstige beoordeling m.b.t. de psychotechnische proef krijgen;
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van diensthoofd infrastructuur & patrimonium op 2 jaar.
Het college gaat akkoord met de vacantverklaring van de functie van voltijds statutair veiligheidsadviseur (A1a-A3a) met aanleg van een wervingsreserve.
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van veiligheidsadviseur:
- in het Belang van Limburg;
- op de website van de stad Maaseik;
- op de website van de VDAB;
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van veiligheidsadviseur als volgt samen:
- Mevrouw Maud STINCKENS, teamcoördinator preventie en handhaving, stad Sint-Truiden;
- Mevrouw Els MOERHOUT, jurist handhaving, stad Genk;
- Mevrouw Maike STIENERS, algemeen directeur, stad Maaseik;
- Een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van veiligheidsadviseur als volgt vast:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijke proef (100 punten), een mondelinge proef (100 punten) en een psychotechnische proef;
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen en een gunstige beoordeling m.b.t. de psychotechnische proef krijgen;
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van veiligheidsadviseur op 2 jaar.
Het college gaat principieel akkoord om de rechtspositieregeling voor het personeel van de stad Maaseik met betrekking tot de eindejaarstoelage als volgt te wijzigen:
AFDELING III. DE EINDEJAARSTOELAGE
Art. 211. In deze afdeling wordt verstaan onder: 1° referentieperiode: de periode van 1 januari tot en met 30 september van het in aanmerking te nemen jaar; 2° jaarsalaris: het salaris op jaarbasis of, in voorkomend geval, het wachtgeld of de uitkering, uitbetaald in plaats van een salaris, eventueel aangevuld met de haard- of standplaatstoelage of de gegarandeerde salarisverhoging na bevordering.
Art. 212. Het personeelslid ontvangt jaarlijks een eindejaarstoelage.
Art. 213. Het bedrag van de eindejaarstoelage is de som van het forfaitaire gedeelte en het veranderlijke gedeelte, aangepast volgens de indexverhogingscoëfficiënt die van toepassing is op het salaris van de maand oktober van het in aanmerking te nemen jaar. Het forfaitaire gedeelte en het veranderlijke gedeelte worden als volgt berekend:
1° het forfaitaire gedeelte: a) het forfaitaire gedeelte bedraagt voor het jaar 2011 349,73 euro; b) vanaf 2012 wordt het forfaitaire gedeelte dat toegekend is tijdens het vorige jaar, telkens vermeerderd met een breuk waarvan de noemer gelijk is aan het gezondheidsindexcijfer van de maand oktober van het vorige jaar en de teller gelijk is aan het gezondheidsindexcijfer van de maand oktober van het in aanmerking te nemen jaar. Het resultaat daarvan wordt berekend tot op twee decimalen nauwkeurig; c) het bedrag dat het resultaat is van de berekening, vermeld in punt b), wordt verhoogd met 698,74 euro; d) voor het jaar 2012 wordt het bedrag dat het resultaat is van de berekening, vermeld in punt c), voor alle personeelsleden verhoogd met 100euro; e) vanaf het jaar 2013 wordt het bedrag dat het resultaat is van de berekening, vermeld in punt d) voor alle personeelsleden verhoogd met 200 euro;
2° het veranderlijke gedeelte: 3.6 procent van het jaarsalaris, aangepast volgens de indexverhogingscoëfficiënt die van toepassing is op het salaris van de maand oktober van het in aanmerking te nemen jaar. Als het personeelslid in de maand oktober van het in aanmerking te nemen jaar geen of slechts een gedeeltelijk salaris ontvangen heeft, dan wordt het percentage berekend op basis van het salaris dat voor diezelfde maand betaald zou zijn als het personeelslid zijn functie wel volledig had uitgeoefend.
Art. 214. Het personeelslid ontvangt het volledige bedrag van de toelage, vermeld in artikel 213, als het als titularis van een betrekking met volledige prestaties het volledige salaris heeft ontvangen tijdens de hele duur van de referentieperiode. Als het personeelslid niet het volledige salaris heeft ontvangen als titularis van een betrekking met volledige prestaties of onvolledige prestaties, wordt het bedrag van de toelage verminderd in verhouding tot het salaris dat het werkelijk heeft ontvangen. De periodes waarin het personeelslid tijdens de referentieperiode als titularis van een betrekking met volledige prestaties of onvolledige prestaties met ouderschapsverlof was of met bevallingsverlof was met toepassing van de Arbeidswet van 16 maart 1971, worden gelijkgesteld met periodes waarvoor het personeelslid het salaris volledig heeft ontvangen.
Art. 215. De eindejaarstoelage wordt uiterlijk tijdens de maand december van het in aanmerking te nemen jaar in één keer uitbetaald.
Bovenvermelde wijziging van de rechtspositieregeling wordt aan de afgevaardigden van de representatieve vakbonden en vervolgens aan de gemeenteraad ter goedkeuring voorgelegd.
Het college gaat principieel akkoord om de terbeschikkingstelling van het personeel in de rechtspositieregeling voor het personeel van de stad Maaseik als volgt op te nemen:
§1. De aanstellende overheid kan een statutair personeelslid conform artikel 185 Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur (hierna: DLB) ter beschikking stellen van:
1° een extern verzelfstandigd agentschap als vermeld in artikel 225 DLB;
2° een vereniging of een vennootschap als vermeld in artikel 475, 496, 501, 508 en 513 DLB;
3° een samenwerkingsverband als vermeld in deel 3, titel 3, DLB;
4° een vereniging als vermeld in artikel 386 DLB;
5° een andere overheid dan die vermeld in punt 1° tot en met punt 4°;
6° een vereniging zonder winstoogmerk als vermeld in de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de stichtingen en de Europese politieke partijen en stichtingen, waarin de gemeente al dan niet deelneemt en waarvan de activiteit verband houdt met een gemeentelijk belang.
§2. De terbeschikkingstelling is tijdelijk.
§3. Voor elke terbeschikkingstelling wordt een overeenkomst opgemaakt tussen de aanstellende overheid en de gebruiker waaraan het statutaire personeelslid ter beschikking wordt gesteld. De aanstellende overheid beslist over de terbeschikkingstelling en sluit voormelde overeenkomst af.
§4. Tijdens de terbeschikkingstelling blijft de statutaire band van het personeelslid met de Stad/het OCMW behouden. De Stad/het OCMW blijft de juridische werkgever van het terbeschikkinggestelde personeelslid. Het terbeschikkinggestelde personeelslid blijft onderworpen aan de rechtspositieregeling van de Stad/het OCMW, behoudens uitzonderingen die opgenomen zijn in de terbeschikkingstellingsovereenkomst.
§5. De Stad/het OCMW staat verder in voor de betaling van de bezoldiging (maandsalaris, vakantiegeld, eindejaarspremie, maaltijdcheques, aansluiting hospitalisatieverzekering,...), behoudens uitzonderingen die opgenomen zijn in de terbeschikkingstellingsovereenkomst. De Stad/het OCMW vordert deze kosten terug bij de gebruiker waarnaar het personeelslid ter beschikking is gesteld.
§6. De juridische werkgever, zijnde de Stad/het OCMW, blijft de tuchtoverheid voor het statutaire personeelslid. Indien er zich feiten voordoen die aanleiding kunnen geven tot een tuchtrechtelijke sanctie zal de gebruiker deze onmiddellijk melden aan de aanstellende overheid.
Bovenvermelde wijziging van de rechtspositieregeling wordt aan de afgevaardigden van de representatieve vakbonden en vervolgens aan de gemeenteraad ter goedkeuring voorgelegd.
inbeslagneming
Het college van burgemeester en schepenen beslist in te stappen in de raamovereenkomst "Ophalen en milieuvriendelijk verwerken van in beslag genomen lachgas". De ingevulde meetstaat zal worden overgemaakt aan PROCLIM.
Het college van burgemeester en schepenen beslist aan PROCLIM mandaat te geven om op te treden als aankoopcentrale en de gunningsprocedure te voeren.
Principieel akkoord te gaan met de voortverkoop door de bvba Promunio met maatschappelijke zetel te 3650 Dilsen-Stokkem Rijksweg 237 van bedrijfsunits 3 - 5- 8 -10 -11 en 12 mits de bijzondere voorwaarden van overheidswege opgelegd in de akte van 16 augustus 1984 en overgenomen in de akte van 11 mei 2009 - enkel artikel 13 - opgenomen worden in de akte bij deze verkoop.
Het dossier op de agenda van de gemeenteraad te plaatsen.
Principieel akkoord te gaan met de kosteloze grondoverdracht van cvba Landwaarts aan de stad Maaseik van navolgende percelen om deze percelen in te lijven bij het openbaar domein van de stad Maaseik:
Maaseik 1ste Afd Sie A nr. 1597/M groot 38m²
Maaseik 1ste Afd Sie A nr. 1600/A/2 groot 57m²
Maaseik 2de Afd Sie A nr. 1951/H groot 1003m²
Dienst Grondbeleid opdracht te geven om het dossier op de agenda van de gemeenteraad te plaatsen.
Goedkeuring te hechten aan de samenwerkingsovereenkomst tussen De Kringwinkel Maasland en de stad Maaseik.
De stad Maaseik keert een tussenkomst uit aan de Kringwinkel Maasland op basis van het totaal aantal toegekende korting. De tussenkomst betreft louter de werkelijke kost van de toegekende korting, zijnde 10 euro per klantenkaart.
Het college van burgemeester en schepenen hecht goedkeuring aan de vestiging van een erfdienstbaarheid van openbaar nut in functie van de ontsluiting van het gebied voor voetgangers en fietsers, voor wat betreft de eigendommen van de consoorten Bohnen, zoals afgebeeld op het 2/2 verdelingsplan van Landmeter-Expert Mathieu Rutten van 12 juli 2019 en aangepast op 11 augustus 2021 en op het verdelingsplan van Landmeter-Expert Mathieu Rutten van 24 augustus 2019 en aangepast op 10 augustus 2021.
Het verdelingsplan van Landmeter-Expert Mathieu Rutten van 12 juli 2019 en aangepast op 11 augustus 2021 en het verdelingsplan van Landmeter-Expert Mathieu Rutten van 24 augustus 2019 en aangepast op 10 augustus 2021 worden als integrerende bijlage aan dit besluit gehecht.
Het college van burgemeester en schepenen hecht goedkeuring aan de ontwerpakte, opgesteld door notaris Cops, inzake de vestiging van een erfdienstbaarheid van openbaar nut in functie van de ontsluiting van het gebied voor voetgangers en fietsers, voor wat betreft de eigendommen van de consoorten Bohnen
Om nodige kredieten te voorzien voor de financiële afhandeling van dossier "Herinrichting Bleumerstraat & Monseigneur Koningsstraat fase 2" wordt goedkeurig verleend aan het verschuiven van € 57.000,00 van MJP001747 - AC000223 We dragen op een efficiënte en duurzame wijze zorg voor onze wegeninfrastructuur en het openbaar domein - 2021/2240107/04/020 naar MJP001750 - AC000277 We optimaliseren de bereikbaarheid van de 3 deelgemeenten - 2021/2240007/04/020, zoals beschreven in het besluit van college van burgemeester en schepenen van 29 juli 2019.
Goedkeuring voor dienst Financiën om verschuiving van
| Meerjarenplan | MJP001747 |
| Actie | AC000223 We dragen op een efficiënte en duurzame wijze zorg voor onze wegeninfrastructuur en het openbaar domein |
| Budgetsleutel | 2021/2240107/04/020 |
| Bedrag | € 57.000,00 |
naar
| Meerjarenplan | MJP001750 |
| Actie | AC000277 We optimaliseren de bereikbaarheid van de 3 deelgemeenten
|
| Budgetsleutel | 2021/2240007/04/020 |
| Bedrag | € 57.000,00 |
door te voeren.
Goedkeuring te verlenen aan de vorderingsstaat van 2021 en de prioriteitenlijst van 2022 zoals toegevoegd in bijlagen.
Het dossier voor 1 december 2021 over te maken aan het herstructureringscomité.
Het bestek met nr. 228040 Bijzonder bestek 4.1 MAA Gremelsloweg en de raming voor de opdracht “Infrastructuurwerken Gremelsloweg”, opgesteld door de ontwerper, Antea Group, Kempische Steenweg 293 bus 32, Corda Campus – Gebouw 6 te 3500 Hasselt worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 2.459.627,77 excl. btw of € 2.943.011,63 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Een subsidie zal aangevraagd worden bij de subsidiërende instantie Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO), Koning Albert II laan 25 te 1030 Brussel.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2021/2240007/04/0200.
De beknopte omschrijving van dit besluit op te nemen in de overzichtslijst welke via het secretariaat overgemaakt wordt aan de Gouverneur van de Provincie Limburg.
Goedkeuring wordt verleend aan aanschakeling van 24/7 verlichting door Fluvius tijdens feestdagen tot 10 januari 2022 om sfeerverlichting in de Hepperstraat te garanderen, zoals in de rest van de Maaseikse binnenstad.
Kennis te nemen van het principieel akkoord d.d. 171121 door AGION voor huursubsidie voor de lokalen Beeldende Kunst aan de Bleumerstraat 62 te 3680 Maaseik.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de conceptnota zoals toegevoegd in bijlage goed en geeft opdracht aan de dienst Sport om deze in te dienenom af te toetsen of een nieuwe aanvraag binnen de subsidieoproep Platteland Plus kans op slagen heeft. Indien de conceptnota positief geëvalueerd wordt, werkt de sportdienst samen met relevante partners een nieuwe subsidieaanvraag uit om in te dienen tegen maart 2022.
Akkoord te gaan met het verbod op vuurwerk tijdens de nacht van oud op nieuw 2021-2022.