Terug
Gepubliceerd op 14/12/2021

2021_CBS_00533 - Overheidsopdracht zonder voorafgaande bekendmaking voor de Raamovereenkomst ergonomische bureaustoelen. Raming, lastvoorwaarden en leverancierslijst. - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
ma 29/11/2021 - 16:45 Maaseik
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johan Tollenaere, Burgemeester; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, schepen; Bouchera Ait Aadi, schepen; Maike Stieners, algemeen directeur

Secretaris

Maike Stieners, algemeen directeur
2021_CBS_00533 - Overheidsopdracht zonder voorafgaande bekendmaking voor de Raamovereenkomst ergonomische bureaustoelen. Raming, lastvoorwaarden en leverancierslijst. - Goedkeuring 2021_CBS_00533 - Overheidsopdracht zonder voorafgaande bekendmaking voor de Raamovereenkomst ergonomische bureaustoelen. Raming, lastvoorwaarden en leverancierslijst. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader

  • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
  • De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
  • Het delegatiebesluit van 29 november 2021 van het vast bureau en het directiecomité AGBIM.
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
  • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet), en meer bepaald  artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
  • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Regelgeving bevoegdheid

Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2021/080 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst  bureaustoelen”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 47.730,00 excl. btw of € 57.753,30 incl. 21% btw.

 

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

Stad Maaseik wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW en AGBI (Autonoom Gemeentebedrijf Infrastructuur) bij de gunning van de opdracht op te treden.

Artikel 4

In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.

Artikel 5

Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.

 


 

Artikel 6

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:

- Kinnarps NV, Heide 15 te 1780 Wemmel;

- Insight Office, Zeilstraat 13 te 3500 Hasselt;

- Pami NV, Industrielaan 20 te 3900 Overpelt;

- Alpa Limburg BV, Rapaëlweg 29 te NL-6114 BX Susteren;

- Belisia interior concepts, Stationlaan 33-35 te 3740 Bilzen;

- Dols, Dr Nolenslaan 112 te NL-6136 GV Sittart.

Artikel 7

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de budgetsleutel 2400000/02/0119/90 voor stad en 2400000/02/0119/90 OCMW en in 2450000/02/0119/90 voor het AGBI


Bijlagen

  • 2021_11_06_Bestek - Model 3P_1.pdf