Terug
Gepubliceerd op 21/12/2021

Notulen  Vast Bureau

ma 13/12/2021 - 15:08 Maaseik

Samenstelling

Aanwezig

Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur

Secretaris

Maike Stieners, algemeen directeur

Agendapunten

1.

2021_VB_00108 - Agenda en notulen vast bureau 6 december 2021. - Goedkeuring

Goedgekeurd
1.

2021_VB_00108 - Agenda en notulen vast bureau 6 december 2021. - Goedkeuring

2021_VB_00108 - Agenda en notulen vast bureau 6 december 2021. - Goedkeuring
2.

2021_VB_00109 - Mandaten OCMW dienstjaar 2021 lijst goedgekeurde facturen - Goedkeuring

Goedgekeurd
2.

2021_VB_00109 - Mandaten OCMW dienstjaar 2021 lijst goedgekeurde facturen - Goedkeuring

2021_VB_00109 - Mandaten OCMW dienstjaar 2021 lijst goedgekeurde facturen - Goedkeuring
3.

2021_VB_00110 - OCMW dienstjaar 2021, lijst bestelbonnen > 1.000 euro excl. btw - Goedkeuring

Goedgekeurd
3.

2021_VB_00110 - OCMW dienstjaar 2021, lijst bestelbonnen > 1.000 euro excl. btw - Goedkeuring

2021_VB_00110 - OCMW dienstjaar 2021, lijst bestelbonnen > 1.000 euro excl. btw - Goedkeuring
4.

2021_VB_00111 - OCMW dienstjaar 2021, lijst interne verschuivingen - Goedkeuring

Goedgekeurd
4.

2021_VB_00111 - OCMW dienstjaar 2021, lijst interne verschuivingen - Goedkeuring

2021_VB_00111 - OCMW dienstjaar 2021, lijst interne verschuivingen - Goedkeuring
5.

2021_VB_00112 - overheidsopdracht onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor “Busvervoer Centrum voor Dagverzorging . Gunning. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
5.

2021_VB_00112 - overheidsopdracht onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor “Busvervoer Centrum voor Dagverzorging . Gunning. - Goedkeuring

2021_VB_00112 - overheidsopdracht onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking voor “Busvervoer Centrum voor Dagverzorging . Gunning. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 84, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het vast bureau bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
  • Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
  • De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
  • Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
  • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 42, § 1, 2° (nieuwe werken/diensten, bestaande uit de herhaling van soortgelijke werken/diensten) en artikel 57.
  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
  • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 6 december 2021, opgesteld door de Aankoopdienst.

 

Artikel 2

Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.

 

Artikel 3

De basisopdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde A-Taxi, Arnold Sauwenlaan 42 te 3650 Dilsen-Stokkem, tegen het nagerekende offertebedrag van € 45.000,00 excl. btw of € 47.700,00 incl. 6% btw. De verlengingen worden mogelijks gegund tegen dezelfde voorwaarden als de basisopdracht.

Artikel 4

De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2021/063.

Artikel 5

De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in de budgetsleutel 6169900/03/0954.

6.

2021_VB_00113 - Levering van ICT apparatuur voor de administratieve diensten van de stad, OCMW en AGBI . Afname raamcontract C-Smart. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
6.

2021_VB_00113 - Levering van ICT apparatuur voor de administratieve diensten van de stad, OCMW en AGBI . Afname raamcontract C-Smart. - Goedkeuring

2021_VB_00113 - Levering van ICT apparatuur voor de administratieve diensten van de stad, OCMW en AGBI . Afname raamcontract C-Smart. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.

  • De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

  • Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

  • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 144.000,00 niet), en meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.

  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

  • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.



Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Vast Bureau gaat akkoord met de aankoop van ICT-apparatuur via het Raamcontract van Cipal DV inzake ICT-infrastructuur.

Artikel 2

Deze opdracht wordt gegund aan Centralpoint, Nieuwlandlaan 111/203 te 3200 AARSCHOT, tegen het nagerekende offertebedrag van € 10.123,52 excl btw of € 12.249,46 incl 21% btw.

Artikel 3

De nodige kredieten voor deze uitgave worden voorzien in de volgende aanpassing van het meerjarenplan onder nummer MJP000664 en MJP000691.

7.

2021_VB_00114 - Vervanging oude Tikklok personeelsingang Woonzorgcentrum. lastvoorwaarden, raming en gunning van de opdracht - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
7.

2021_VB_00114 - Vervanging oude Tikklok personeelsingang Woonzorgcentrum. lastvoorwaarden, raming en gunning van de opdracht - Goedkeuring

2021_VB_00114 - Vervanging oude Tikklok personeelsingang Woonzorgcentrum. lastvoorwaarden, raming en gunning van de opdracht - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
  • De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 84, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het vast bureau bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur. 
  • Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
  • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 92 (de geraamde waarde excl. btw bereikt de drempel van € 30.000,00 niet).
  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
  • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

De offerteaanvraag  met nr. 2021/104 en de raming voor de opdracht “vervanging tikklok WZC de Maaspoorte (personeelsingang)”, opgesteld door de dienst ICT worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 3.000,00 incl. btw.

 

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van aanvaarde factuur.

Artikel 3

Deze opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de prijs), zijnde General Engineering & Technology NV, Antwerpsesteenweg 107 te 2390 Malle, tegen het nagerekende offertebedrag van € 2.445,00 excl. btw of € 2.958,45 incl. 21% btw.

Artikel 4

De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in de budgetsleutel 2021/2460000/03/0953/20.

8.

2021_VB_00115 - Licenties Topdesk, verlenging 2022. Afname ramcontract Stad Brugge. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
8.

2021_VB_00115 - Licenties Topdesk, verlenging 2022. Afname ramcontract Stad Brugge. - Goedkeuring

2021_VB_00115 - Licenties Topdesk, verlenging 2022. Afname ramcontract Stad Brugge. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
  • De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
  • Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
  • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
  • De wet van 17 juni 2017, meer bepaald artikel 47, § 2 betreffende de vrijgestelling van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.
  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
  • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Vast Bureau gaat akkoord met de aankoop van Licentie Topdesk via het Raamcontract van Stad Brugge inzake ICT-apparatuur

Artikel 2

De opdracht wordt gegund aan Real Dolmen, A.Vaucampslaan 42 te 1654 HUIZINGEN tegen het nagerekende offertebedrag van €10.869,22 excl BTW of € 13.151,49 incl btw, waarvan € 2.717,25 excl btw of €3.287.87 incl 21% btw ten laste van OCMW Maaseik.

Artikel 3

De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in de investeringen op budgetsleutel 6150300/02/0119/20.

Artikel 4

Een kopie van dit besluit wordt bezorgd aan Dienst ICT en Dienst Aankoop

9.

2021_VB_00116 - Beëindiging arbeidsovereenkomst wegens medische overmacht - Goedkeuring

Goedgekeurd
9.

2021_VB_00116 - Beëindiging arbeidsovereenkomst wegens medische overmacht - Goedkeuring

2021_VB_00116 - Beëindiging arbeidsovereenkomst wegens medische overmacht - Goedkeuring
10.

2021_VB_00117 - Evaluatie jobstudenten binnen het woonzorgcentrum en DVC 2021. - Goedkeuring

Goedgekeurd
10.

2021_VB_00117 - Evaluatie jobstudenten binnen het woonzorgcentrum en DVC 2021. - Goedkeuring

2021_VB_00117 - Evaluatie jobstudenten binnen het woonzorgcentrum en DVC 2021. - Goedkeuring
11.

2021_VB_00118 - Aanpak intrafamiliaal geweld- samenwerking Family Justice Center- inzet maatschappelijk werker/ projectoproep - Goedkeuring

Goedgekeurd
11.

2021_VB_00118 - Aanpak intrafamiliaal geweld- samenwerking Family Justice Center- inzet maatschappelijk werker/ projectoproep - Goedkeuring

2021_VB_00118 - Aanpak intrafamiliaal geweld- samenwerking Family Justice Center- inzet maatschappelijk werker/ projectoproep - Goedkeuring