Terug
Gepubliceerd op 14/12/2021

Notulen  Vast Bureau

ma 06/12/2021 - 16:42 Maaseik

Samenstelling

Aanwezig

Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur

Secretaris

Maike Stieners, algemeen directeur

Agendapunten

1.

2021_VB_00099 - Agenda en notulen vast bureau 29 november 2021. - Goedkeuring

Goedgekeurd
1.

2021_VB_00099 - Agenda en notulen vast bureau 29 november 2021. - Goedkeuring

2021_VB_00099 - Agenda en notulen vast bureau 29 november 2021. - Goedkeuring
2.

2021_VB_00100 - Mandaten OCMW dienstjaar 2021 lijst goedgekeurde facturen - Goedkeuring

Goedgekeurd
2.

2021_VB_00100 - Mandaten OCMW dienstjaar 2021 lijst goedgekeurde facturen - Goedkeuring

2021_VB_00100 - Mandaten OCMW dienstjaar 2021 lijst goedgekeurde facturen - Goedkeuring
3.

2021_VB_00101 - Licenties Office 365: afname via raamcontract Cipal DV. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
3.

2021_VB_00101 - Licenties Office 365: afname via raamcontract Cipal DV. - Goedkeuring

2021_VB_00101 - Licenties Office 365: afname via raamcontract Cipal DV. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.

Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2017, meer bepaald artikel 47, § 2 betreffende de vrijgestelling van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Vast Bureau gaat akkoord met de aankoop van Office365-licenties via het raamcontract van Cipal DV inzake software.

Artikel 2

De licenties zullen aangeschaft worden voor een periode van 27 maanden (tot 1 april 2024).

Artikel 3

Deze opdracht wordt gegund aan SoftwareONE Belgium BV, Buro & Design Center – Esplanade 1 box 3, Suite 315
1020 Brussels, tegen het nagerekende offertebedrag van € 5.374,80 excl BTW of € 6.503,51 incl 21% btw per jaar.

Artikel 4

De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in de investeringen op budgetsleutel 6150300/02/0119/20 en 6150300/03/0953/20.

4.

2021_VB_00102 - Licenties Office 365: afname via raamcontract V-ICT-OR. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
4.

2021_VB_00102 - Licenties Office 365: afname via raamcontract V-ICT-OR. - Goedkeuring

2021_VB_00102 - Licenties Office 365: afname via raamcontract V-ICT-OR. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.

Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2017, meer bepaald artikel 47, § 2 betreffende de vrijgestelling van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Vast Bureau gaat akkoord met de aankoop van Office365-licenties via het raamcontract van V-ICT-OR inzake software.

Artikel 2

De licenties zullen aangeschaft worden voor een periode van 27 maanden (tot 1 april 2024).

Artikel 3

Deze opdracht wordt gegund aan SoftwareONE Belgium BV, Buro & Design Center – Esplanade 1 box 3, Suite 315
1020 Brussels, tegen het nagerekende offertebedrag van € 5.550,24 excl BTW of € 6.715,79 incl 21% btw per jaar.

Artikel 4

De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in de investeringen op budgetsleutel 6150300/02/0119/20 en 6150300/03/0953/20.

5.

2021_VB_00103 - Integratie van BELRAI in Woonzorgdossier. Lastvoorwaarden en gunning. - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
5.

2021_VB_00103 - Integratie van BELRAI in Woonzorgdossier. Lastvoorwaarden en gunning. - Goedkeuring

2021_VB_00103 - Integratie van BELRAI in Woonzorgdossier. Lastvoorwaarden en gunning. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
  • De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
  • Het  Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 84, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het vast bureau bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur 
  • Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van xxxxhoudende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur
  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen
  • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 92 (de geraamde waarde excl. btw bereikt de drempel van € 30.000,00 niet)
  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen
  • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen
Regelgeving bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Goedkeuring wordt verleend aan de opdracht om  BELRAI te integreren in het Woonzorgdossier. De raming bedraagt € 7.110,00 excl. btw of € 8.603,10 incl. 21% btw voor 48 maanden.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht komt tot stand bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).

Artikel 3

Deze opdracht wordt gegund aan de firma met de enige offerte, zijnde Malta Belgium NV  ( software Care Solutions), Molenberglei 8, te 2627 Schelle, tegen het nagerekende offertebedrag :

- de eenmalige kosten voor de licenties, installaties, configuratie en parametrisatie bedragen 3.870,00 excl. btw of € 4.682,70 incl. 21% btw. 

- de jaarlijkse kosten voor het gebruiksrecht van 135 licenties bedraagt jaarlijks € 810,00€ excl. btw of € 980,10 incl. 21% btw.

Artikel 4

De betaling zal gebeuren overeenkomstig de bepalingen voorzien in de offerte en met het krediet ingeschreven in de budgetsleutels 2110000/03/0953/20 en 6150300/03/0953/20 van het woonzorgcentrum en 2110000/03/0954 en 6150300/03/095 voor Centrum voor dagverzorging.

6.

2021_VB_00104 - Aanstelling bepaalde duur facilitair medewerkster onderhoud - Goedkeuring

Goedgekeurd
6.

2021_VB_00104 - Aanstelling bepaalde duur facilitair medewerkster onderhoud - Goedkeuring

2021_VB_00104 - Aanstelling bepaalde duur facilitair medewerkster onderhoud - Goedkeuring
7.

2021_VB_00105 - Notebook partnercontract met VZW ‘Ondernemers voor een Warm Belgie’ - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
7.

2021_VB_00105 - Notebook partnercontract met VZW ‘Ondernemers voor een Warm Belgie’ - Goedkeuring

2021_VB_00105 - Notebook partnercontract met VZW ‘Ondernemers voor een Warm Belgie’ - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • De organieke wet betreffende de OCMW's van 8 juli 1976, artikel 57§1
  • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
  • De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
Regelgeving bevoegdheid
Artikel 84 §3 1° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 84 §3 1° van het decreet lokaal bestuur: Het vast bureau is bevoegd voor de daden van beheer over de inrichtingen en eigendommen van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, in voorkomend geval binnen de door de raad voor maatschappelijk welzijn vastgestelde algemene regels

Besluit

Het vast bureau legt het volgende voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn:

Artikel 1

De goedkeuring te geven om de partnerovereenkomst aan te gaan met de VZW ‘Ondernemers voor een Warm België’ om max. 75 laptops te ontvangen en deze te verdelen aan kwetsbare alleenstaanden en gezinnen.

8.

2021_VB_00106 - Opstart Lokaal Loket Kinderopvang - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Guido Geusen, Schepen; Bouchera Ait Aadi, Schepen; Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
8.

2021_VB_00106 - Opstart Lokaal Loket Kinderopvang - Goedkeuring

2021_VB_00106 - Opstart Lokaal Loket Kinderopvang - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader
  • Het decreet van 29 november 2013 houdende de organisatie van preventieve gezinsondersteuning
  • Het decreet van 20 april 2012 houdende kinderopvang van baby's en peuters
  • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
  • De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
Regelgeving bevoegdheid
Artikel 84 §3 2° van het decreet lokaal bestuur
Artikel 84 §3 2° van het decreet lokaal bestuur: Het vast bureau is bevoegd voor het aanstellen en het ontslaan van het personeel, alsook de sanctie- en tuchtbevoegdheid ten aanzien van het personeel, onder voorbehoud van de bevoegdheid van de raad voor maatschappelijk welzijn, vermeld in artikel 78, tweede lid, 7°, en de gevallen waarin die bevoegdheid door of krachtens de wet of het decreet aan de raad voor maatschappelijk welzijn is opgedragen

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Het Vast Bureau geeft de goedkeuring om subsidies aan te vragen voor de opstart van een Lokaal Loket Kinderopvang in Maaseik.

Artikel 2

Het Vast Bureau geeft de goedkeuring om de coördinatie en de uitvoering van het Lokaal Loket Kinderopvang onder Huis van het Kind te brengen.

9.

2021_VB_00107 - Gevolgen van de coronabesmetting op 15 november 2021 in het Maashuisje - Kennisneming

Kennis genomen
9.

2021_VB_00107 - Gevolgen van de coronabesmetting op 15 november 2021 in het Maashuisje - Kennisneming

2021_VB_00107 - Gevolgen van de coronabesmetting op 15 november 2021 in het Maashuisje - Kennisneming