Samenstelling
Aanwezig
Johan Tollenaere, Voorzitter;
Myriam Giebens, Schepen;
Ann-Sofie Custers, Schepen;
Edgard Stijven, Schepen;
Marc Vereecken, Schepen;
Guido Geusen, Schepen;
Bouchera Ait Aadi, Schepen;
Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
2021_VB_00074 - Onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking. Raamovereenkomst Leveren van medicatie en andere farmaceutische producten woonzorgcentrum 2022-2023. Raming, lastvoorwaarden en leverancierslijst. - Goedkeuring
Motivering
Juridisch kader
- Het bestuursdecreet van 7 december 2018
- Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
- Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
- De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
- Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 84, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het vast bureau bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
- Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
- De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
- De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. Btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet) en artikel 43.
- Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
- Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 90, 1°.
Besluit
Het vast bureau beslist:
Artikel 1
Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2021/085 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst Leveren van medicatie en andere farmaceutische producten woonzorgcentrum 2022-2023”, opgesteld door de Aankoopdienst. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 135.000,00 excl. btw of € 142.956,00 incl. btw.
Artikel 2
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- M.D.D. Pharma NV, Avenue Pasteur 2 te 1300 Wavre;
- Pharma Force NV, Poortakkerstraat 41G te 9051 Sint-Denijs-Westrem;
- Multi Pharma SCRL, Square Marie Curie 30 te 1070 Bruxelles;
- Teva NV, Laarstraat 16A te 2610 Wilrijk;
- Apotheek Antverpia NV, Boechoutsesteenweg 13 te 2540 Hove.
Artikel 4
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de budgetsleutel 6168020/03/0953/20 door te rekenen kosten residenten woonzorgcentrum.