Samenstelling
Aanwezig
Johan Tollenaere, Burgemeester;
Myriam Giebens, Schepen;
Ann-Sofie Custers, Schepen;
Edgard Stijven, Schepen;
Marc Vereecken, Schepen;
Guido Geusen, schepen;
Bouchera Ait Aadi, schepen;
Maike Stieners, algemeen directeur
Secretaris
Maike Stieners, algemeen directeur
2021_CBS_00494 - Diensthoofd Ad interim Dienst infrastructuur en patrimonium. Goedkeuring lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's. - Goedkeuring
Motivering
Juridisch kader
- Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
- Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
- De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
- Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
- Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
- De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
- De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet).
- Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
- Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Besluit
Het college van burgemeester en schepenen beslist:
Artikel 1
Het bestek met nr. 2021/093 en de raming voor de opdracht “Diensthoofd Ad interim Dienst infrastructuur en patrimonium”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 59.917,36 excl. btw of € 72.500,00 incl. 21% btw.
Artikel 2
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Mondea BVBA, Kunstlaan 1-2/16 te 1210 Sint-Joost-Ten-Node;
- ALIGNO MANAGEMENT NV, Kraenepoelpad 4 te 9880 Aalter;
- ANTEA BELGIUM NV, Roderveldlaan 1 te 2600 Berchem(Antw);
- HUDSON BELGIUM NV, Marcel Thirylaan 75 te 1200 Sint-Lambrechts-Woluwe.
Artikel 4
Het nodige krediet zal in eerste instantie verschoven kunnen worden van de voorziene loonkost voor het diensthoofd werken :
- MJP000308 : op kredietsleutel 6201000/04/0290 (wedde).
- MJP000402 : op kredietsleutel 6211000/04/0290 (WG-bijdrage).
Artikel 5
Afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan de Aankoopdienst.