Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht en in het bijzonder artikel 41, tweede lid 10°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het artikel 47 van de wet van 17/06/2016 inzake overheidsopdrachten dat bepaalt dat een aanbestedende overheid werken, leveringen en/of diensten kan verwerven van een aankoopcentrale die gecentraliseerde aankoopactiviteiten als bedoeld in artikel 2, 7° b) verricht.
Artikel 47 § 2 van de wet van 17/06/2016 inzake overheidsopdrachten dat bepaalt dat de aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
De beslissing van de Vlaamse Regering van 22 juni 2018 waarbij voornoemde opdracht gegund wordt aan:
Wat betreft perceel 1 Vaste telefonie, marketingnummers & vaste datacommunicatie:Wat betreft perceel 3 Mobiele datacommunicatie voor machines/toepassingen (“Machine to Machine” en “Internet of Things”) :
° Orange Belgium NV met maatschappelijke zetel te 1140 Brussel, Bourgetlaan 3
Wat betreft perceel 4 Virtuele telefooncentrale (Cloud PBX):De gemeente doet beroep op de opdrachtencentrale van de Vlaamse Gemeenschap voor afname van telecommunicatiediensten aangeboden via de Raamovereenkomst gesloten voor de volgende percelen
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering.
Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht om het toetredingsdocument te ondertekenen.
Om een vlotte en correcte opvolging van uw aanvraag tot toetreding tot perceel 2 van de Vlaamse Overheid te garanderen, is het noodzakelijk om
1) het document "Toetredingsdocument perceel 2.docx" volledig in te vullen (naam, entiteit, functie - zie p1 en 2)
2) het document "Toetredingsdocument perceel 2.docx" te dagtekenen en te ondertekenen met naam en functie (zie p 3)
3) het ingevulde en ondertekende document in te scannen en te mailen naar VOtelcoraamcontract2018@proximus.com
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 92 (de geraamde waarde excl. btw bereikt de drempel van € 30.000,00 niet), en meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat;
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Goedkeuring wordt verleend aan het gunningsvoorstel, opgesteld door de Aankoopdienst.
Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.
De opdracht “aanvraag werklastmeting schoonmaak” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder, zijnde Alpheios, Gaston Fabrelaan 50 te 2610 Wilrijk, tegen het nagerekende offertebedrag van € 8.880,00 excl. btw of € 10.744,80 incl. 21% btw.
De betaling zal gebeuren overeenkomstig de bepalingen voorzien in de offerte en met het krediet ingeschrevenin de budgetsleutels 6103010 voor Stad en 6103010 en 6160619 van het AGBI.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet), en meer bepaald artikels 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.Het bestek met nummer 2020/HFB/OP/66086 van de Vlaamse Overheid en de raming voor de opdracht “aankoop borstelwagen via RO Vlaamse Overheid” worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 268.595,04 excl. btw of € 325.000,00 incl. 21% btw.
Deze opdracht wordt gegund aan Volvo Trucks Belgium, Hunderenveldlaan 10 te 1082 BRUSSEL, tegen het nagerekende offertebedrag van €254.123,00 excl btw of €307.488,83 incl. 21% btw, via de raamovereenkomst die de Vlaamse Overheid sloot op basis van het bestek met nummer 2020/HFB/OP/66086.
De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2020/HFB/OP/66086.
De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in 2021/2430100/02/0119/90.
De beknopte omschrijving van dit besluit op te nemen in de overzichtslijst welke via het secretariaat overgemaakt wordt aan de Gouverneur van de Provincie Limburg.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 92 (de geraamde waarde excl. btw bereikt de drempel van € 30.000,00 niet) en artikel 42, § 1, 1° d) ii) (de opdracht kan slechts door één bepaalde ondernemer worden uitgevoerd om redenen van: mededinging ontbreekt om technische redenen).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De prijsaanvraag met nr. 2021/062 en de raming voor de opdracht “ondersteuning projectgroep subsidieaanvraag groenblauw dooraderingsproject ”, opgesteld door de aankoopdienst worden goedgekeurd. De raming bedraagt € 3.200,00 excl. btw of € 3.872,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht komt tot stand bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).
Goedkeuring wordt verleend aan het gunningsvoorstel, opgesteld door de aankoopdienst.
Deze opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs), zijnde PLOT | ruimtelijk management, Middelweg 28 te 3001 Heverlee, tegen het nagerekende offertebedrag van € 3.200,00 excl. btw of € 3.872,00 incl. 21% btw.
De betaling zal gebeuren overeenkomstig de bepalingen voorzien in de offerte en met het krediet ingeschreven in 6169900/02/0119/90.
Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het College neemt kennis van het voorgestelde plan voor de inrichting van het speelplein/park te Wurfeld.
Het College gaat akkoord met de organisatie van een inspraakoverleg met de buurtbewoners van het nieuwe speelplein/park op 30 september 2021 om 20u in zaal Wilgenveld
Het dossier wordt ter goedkeuring geagendeerd op het college nadat het project werd voorgelegd aan de buurtbewoners waarna er ook een aangepaste meetstaat gevraagd kan worden.
Het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het bestek met nr. 2021/064 en de raming voor de opdracht “Leveren, monteren en plaatsen van een overkapping als afscheidsplaats op begraafplaats Neeroeteren”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 24.793,38 excl. btw of € 29.999,99 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- De Boomkamer, Luerbroek 1046 te 3640 Kinrooi;
- 'T landhuys cvba, Weertersteenweg 103 te 3590 Bocholt;
- Uneik Houten Bijgebouwen, Kapelstraat 57 te 3990 Peer;
- De Roye Bart, Heppeneert 10 te 3680 Maaseik;
- Bell'Arco, Toekomstlaan 4 te 3600 Genk;
- Horrix, Industrieweg 16 te 3620 Lanaken;
- Atrox, Thomasboslaan 104 te 3630 Maasmechelen;
- De mooie veranda, Weertersteenweg 46 te 3680 Maaseik;
- Vandendijck, Weertersteenweg 451 te 3640 Kinrooi;
- BOzArc, Boomse Steenweg 41 te 2630 Artselaar;
- Mobisol, Rijksweg 92 te 3650 Dilsen-Stokkem;
- Eurosol, Neeroeterenstraat 41 te 3680 Maaseik;
- Sane, Maastrichtersteenweg 198 te 3680 Maaseik;
- Japo Hekwerken en Carports, Steenovenstraat 17 te 3941 Eksel;
- Nesa NV, Jagersborg 1038, Gremesloweg 16 te 3680 Maaseik;
- PDP bvba, Toekomstlaan 4 te 3600 Genk;
- Abijver, Vaartstraat 30 te 3600 Genk.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2021/2200100/04/0990
Kennis te nemen van volgende documenten i.k.v. de opvolgingsrapportering van het meerjarenplan 2020 - 2025 over het eerste semester 2021:
Het college van burgemeester en schepenen keurt het programma voor de teambuilding 2021 goed en geeft opdracht aan de dienst communicatie om verder alle taken uit te voeren voor de organisatie van deze teambuilding.
De dienst communicatie krijgt de opdracht om de inschrijvingen voor personeel en college te starten.
Kennis te nemen van de notulen van de kerkraad van het Centraal Kerkbestuur (dd. 25/08/2021).
Er wordt kennisgenomen van het rapport van de financieel directeur betreffende het debiteurenbeheer over het jaar 2020.
Het College keurt de voorgebrachte facturen goed.
Het college gaat akkoord met het opstarten van de procedure voor de aanleg van een wervingsreserve voor de functie van deeltijds (19u./38u.) contractueel kinderopvang(st)er (C1-C2) binnen de buitenschoolse kinderopvang Robbedoes.
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van kinderopvang(st)er binnen de buitenschoolse kinderopvang Robbedoes:
- in MAzine,
- op de website van de stad Maaseik,
- op de website van de VDAB,
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van kinderopvang(st)er binnen de buitenschoolse kinderopvang Robbedoes als volgt samen:
- mevrouw Inge NOTERMANS, coördinator kinderopvang De Ballon, Oudsbergen,
- mevrouw Griet LIBBRECHT, coördinator Robbedoes Opoeteren en Neeroeteren,
- mevrouw Ilse SNIJKERS, coördinator Robbedoes Maaseik,
- een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van kinderopvang(st)er binnen de buitenschoolse kinderopvang Robbedoes als volgt vast:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een praktische proef (100 punten) en een mondelinge proef (100 punten).
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (praktisch en mondeling) behalen.
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie kinderopvang(st)er binnen de buitenschoolse kinderopvang Robbedoes op 2 jaar.
Het college gaat akkoord met het opstarten van de procedure voor de aanleg van een wervingsreserve voor de functie van voltijds/deeltijds contractueel dossierbeheerder bibliotheek (C1-C3).
Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van dossierbeheerder bibliotheek:
- in Mazine,
- op de website van de stad Maaseik,
- op de website van de VDAB,
- via de sociale media.
Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van dossierbeheerder bibliotheek als volgt samen:
- de heer Stefan Paulissen, bibliothecaris, gemeente Lanaken;
- mevrouw Saskia Schepers, bibliothecaris, gemeente Heusden-zolder,
- mevrouw Karla De Greeve, bibliothecaris, stad Maaseik,
- een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.
Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van dossierbeheerder bibliotheek als volgt vast:
- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijke proef (100 punten) en een mondelinge proef (100 punten).
- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen.
- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.
Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van dossierbeheerder bibliotheek op 2 jaar.
De raad keurt de agenda en de dossiers goed van de Buitengewone Algemene Vergadering van de vzw Ziekenhuis Maas en Kempen dd; 29 september 2021.
De raad mandateert de vertegenwoordigers van de stad Maaseik, burgemeester Johan Tollenaere en schepen Ann-Sofie Custers, die zullen deelnemen ana de Buitengewone Algemene Vergadering van de vzw Ziekenhuis Maas en Kempen op 29 september 2021, op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden onder artikel 1.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van voormelde beslissing en onder meer kennisgeving hiervan aan de vzw Maas en Kempen, ter attentie van de juridisch deskundige, chris.langens@zol.be.
Het college keurt de agenda en de notulen van de vergadering van het college van burgemeester en schepenen van 06/09/2021 goed en geeft opdracht om deze documenten voor de raadsleden te publiceren op het digitale loket.
Huishoudelijk reglement van de gemeenteraad
Opdracht te geven aan de dienst communicatie-secretariaat om de gemeenteraad samen te roepen op 20.00 uur op 27 september 2021.
Akkoord te gaan met het voorzien van 6 kortparkeerplaatsen op het Scholtisplein volgens bijgevoegd plan.
De dienst werken voorziet de borden voor het aangeven van de kortparkeerplaatsen (E9a. met onderbord ‘max. 15min.’) volgens bijgevoegd plan.
De dienst communicatie stuurt een kennisgeving naar de bewoners/eigenaars van het Scholtisplein. Bijkomend wordt er een artikel in MAzine geplaatst.
Deze verordening wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 van het decreet lokaal bestuur.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
-
Het college van burgemeester en schepenen gaat principieel akkoord met de voorgestelde herinrichting van de Van Eycklaan ter hoogte van het voorziene Hoppinpunt.
De dienst omgeving en dienst aankoop onderzoeken samen de samenwerkingmogelijkheden met De Lijn betreffende het aanstellen van het studiebureau/ontwerper en de gunning van de uitvoeringswerken.
De dienst omgeving neemt contact op met MOW betreffende de subsidiemogelijkheden en de inrichting van het Hoppinpunt.
Het voorontwerp en definitieve ontwerp zal ter goedkeuring worden voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.
-
Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de voorgestelde oplossing van De Lijn voor de trajectaanpassingen en voor de bijkomend te voorziene haltes aan de Van Eycklaan.
Het college gaat akkoord met de organisatie startdag van de Chiro Opoeteren op zondag 19 september 2021 aan de eigen jeugdlokalen op voorwaarde dat:
Deze beslissing kan te allen tijde worden opgeheven of de voorwaarden veranderd in functie van eventuele wijzigingen van het MB van 28 oktober 2020.
Het college gaat akkoord met de inname van een gedeelte van de parkeerplaats op het kerkplein in Voorshoven voor de organisatie van de startdag KLJ Voorshoven op zondag 26 september 2021 van 14.00 tot 17.00 uur op het kerkplein van Voorshoven en verleent vrijstelling van de belasting op de inname, onder de voorwaarden:
Het college verleent toelating voor het plaatsen van tijdelijke reclameborden langs de Dijkweg, de Voorshoventerweg en/of de Solterweg. Deze toelating geldt voor de periode van twee weken voor de start van de activiteit tot de dag na. Het aantal is beperkt tot twee per straat. De borden mogen het zicht niet belemmeren en mogen weggebruikers niet hinderen.
Ter gelegenheid van de startdag KLJ Voorshoven wordt het kerkplein van Voorshoven deels afgesloten voor alle verkeer op zondag 26 september 2021 van 9.00 uur tot 18.00 uur, op voorwaarde dat de in- en uitrit van de parking wordt vrijgehouden voor doorgaand verkeer.
De bepalingen van deze verordening moeten aan de weggebruikers ter kennis worden gebracht door middel van de voorgeschreven verkeersborden. Het verkeer zal worden omgeleid middels voorziene aanwijzingsborden. Deze verordening zal worden bekendgemaakt en een afschrift zal worden gezonden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Het college gaat akkoord met de organisatie van de jaarlijkse restaurantdagen op zaterdag 25 en zondag 26 september 2021 in het ontmoetingshuis Voorshoven, onder de voorwaarden:
Deze beslissing kan te allen tijde worden opgeheven of de voorwaarden veranderd in functie van eventuele wijzigingen van het MB van 28 oktober 2020.
Het college gaat akkoord met de organisatie van de onthaaldagen van VTK van 20 t.e.m. 24 september 2021 bij Bivak 't Driege, Roosterbergstraat, onder de voorwaarden:
Deze beslissing kan te allen tijde worden opgeheven of de voorwaarden veranderd in functie van eventuele wijzigingen van het MB van 28 oktober 2020.
Het college heeft de aanvraag bestudeerd en stelt vast dat deze niet volledig is en zeer laat werd ingediend (6 september).
Het college kan geen goedkeuring verlenen aan de organisatie van Secret Garden op vrijdag 18 en zaterdag 19 september 2021 omdat de aanvraag niet naar behoren kan behandeld worden.
Het college verleent geen afwijking op de geldende geluidsnormen gezien er reeds diverse muziekactiviteiten werden georganiseerd de voorbije weken en wenst derhalve de openbare rust te garanderen voor de omwonenden.
Het college keurt de opdracht aan de Musea Maaseik betreffende de subsidiëring van dit project met €5.000,- goed.
Het college neemt kennis van het feit dat het Directiecomité van het AGBI Maaseik €1.000 ter beschikking stelt van de Musea Maaseik voor de ontwikkeling van een eigen inhoudelijk luik voor dit project.
Het college verzoekt de dienst financiën om dit project in de meerjarenplanning voor het jaar 2022.
Met ingang vanaf 3 oktober 2021 en voor een termijn eindigend op 31 december 2025 wordt een retributie gevestigd op de bestuurlijke inbeslagname en de stalling van voertuigen op het grondgebied van de stad Maaseik.
In dit reglement wordt verstaan onder:
De retributie bestaat uit twee delen en wordt als volgt vastgesteld:
voor een voertuig tot 3.500 kg:
° van 8u01 tot 17u00: 225 euro
° van 17u01 tot 22u: 275 euro
° van 22u01 tot 8u01: 300 euro
voor een voertuig vanaf 3.500 kg:
° van 8u01 tot 17u00: 600 euro
° van 17u01 tot 22u: 650 euro
° van 22u01 tot 8u01: 700 euro
binnenstallingskost per kalenderdag
§ 1. De retributie is verschuldigd door de persoon die de bestuurder/gebruiker was van het voertuig op het moment van de feiten die aanleiding gaven tot de inbeslagname van het voertuig.
§ 2. De houder van de nummerplaat en/of de eigenaar, dan wel bezitter, van het voertuig is de retributie verschuldigd indien de bestuurder in gebreke blijft.
§ 1. De totale retributie is verschuldigd bij opheffing van de bestuurlijke inbeslagname, en dient uiterlijk op het moment van ophaling van het voertuig betaald te worden.
§ 2. De betaling van de retributie dient contant te gebeuren, bij voorkeur met debet- of creditcard. De snelbalie van de stad Maaseik staat in voor de inning van de retributie.
§ 3. Op het moment van ophaling van het voertuig dient de verschuldigde retributie volledig betaald te zijn. Het voertuig wordt niet vrijgegeven zolang de betaling niet voldaan is.
§ 4. Indien de betaling van de volledige retributie niet voldaan is op de voorziene dag van ophaling en/of het voertuig niet opgehaald wordt op de voorziene dag van ophaling, wordt de stalling verlengd en de bijkomende bewaarkost eveneens aangerekend.
§ 5. Het voertuig wordt maximaal tot 6 maanden na de bestuurlijke inbeslagname bewaard. Indien de retributie na die 6 maanden niet betaald is, wordt het voertuig eigendom van de stad overeenkomstig artikel 2279 BW.
Bij gebrek aan betaling beschikt het gemeentebestuur, met het oog op de invordering, over de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen voor de onbetwiste en opeisbare retributie, zoals voorzien in artikel 177 van het decreet lokaal bestuur. Voor de betwiste retributie kan het gemeentebestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden.
Van dit retributiereglement wordt melding gemaakt bij de toezichthoudende overheid overeenkomstig artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur.
Het retributiereglement wordt overeenkomstig artikel 286, 287 en 288 van het decreet over het lokaal bestuur afgekondigd en bekendgemaakt.