Terug
Gepubliceerd op 18/10/2021

2021_CBS_00132 - Openstelling dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer. - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
ma 27/09/2021 - 13:00 Administratief Centrum Maaseik
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johan Tollenaere, Burgemeester; Myriam Giebens, Schepen; Ann-Sofie Custers, Schepen; Edgard Stijven, Schepen; Marc Vereecken, Schepen; Bouchera Ait Aadi, schepen; Ati Wetzels, wnd. algemeen directeur

Afwezig

Guido Geusen, schepen

Secretaris

Ati Wetzels, wnd. algemeen directeur
2021_CBS_00132 - Openstelling dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer. - Goedkeuring 2021_CBS_00132 - Openstelling dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer. - Goedkeuring

Motivering

Juridisch kader

  • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 326 ev. inzake het bestuurlijk toezicht
  • Het decreet lokaal bestuur artikel 285 ev. inzake de bekendmaking van besluiten
  • De wet van 29 juli 1991 inzake de uitdrukkelijke motiveringsplicht
  • De rechtspositieregeling voor het personeel van de stad Maaseik

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 56-57 van het decreet lokaal bestuur
Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd op basis van artikel 56-57 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college gaat akkoord met het openstellen van de functie van voltijds contractueel dossierbeheerder  infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer (C1-C3) met aanleg van een wervingsreserve.

Artikel 2

Het college gaat akkoord met de publicatie van de vacature van dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer:

- in het Belang van Limburg,

- op de website van de stad Maaseik,

- op de website van de VDAB,

- via de sociale media.

Artikel 3

Het college stelt de selectiecommissie voor de functie van dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer als volgt samen:

- mevrouw Sigrid JANSSEN, Coördinator technische dienst en projectmanager, gemeente As,

- mevrouw Jessica JANSSEN, Deskundige omgeving, stad Maaseik,

- de heer Jeroen SLEVEN, Deskundige omgeving, stad Maaseik,

- een medewerker van de dienst Personeel & Organisatie, optredend als secretaris van de selectiecommissie.

Artikel 4

Het college stelt de selectieprocedure voor de functie van dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer als volgt vast:

- Het selectieprogramma zal bestaan uit een schriftelijke proef (100 punten) en een mondelinge proef (100 punten).

- Om geslaagd te zijn moeten de kandidaten 50% per proef en 60% in totaliteit (schriftelijk en mondeling) behalen.

- De selectieprocedure resulteert in een rangschikking van de geslaagde kandidaten op basis van hun eindresultaat.

Artikel 5

Het college bepaalt de geldigheidsduur van de wervingsreserve voor de functie van dossierbeheerder infrastructuur & patrimonium en mobiliteit & verkeer op 2 jaar.